Verzending & retourneren


Verzending
dConnect verzendt uw bestelling via de PostNL Verzendservice. PostNL is een betrouwbare en snelle dienstverlener voor het verzenden van pakketten. Over het algemeen heeft u uw pakket de volgende dag al in huis. Alleen op zondag en maandag wordt er niet bezorgd. Zo mogelijk wordt uw bestelling in een stevige envelop, of als brievenbuspakje verzonden. Bij bestellingen met een gewicht van tenminste 250 gram ontvangt u altijd een Track & Trace code, zodat u de bezorging van uw pakket tot aan de deur kunt volgen. Waardevolle bestellingen worden aangetekend verzonden en verzekerd tegen verlies. U betaalt bij dConnect nooit verzendkosten. Bovenstaande informatie geldt alleen voor leveringen binnen Nederland. Leveringen aan buitenlandse bestemmingen worden hieronder besproken.


Buitenlandse bestemmingen
Wij kunnen ook leveren aan adressen in België. Deze bestellingen worden verzonden via de DPD Pakketservice. Tel voor de verzending naar België ongeveer 1 tot 2 extra dagen op bij de levertijd. Bestellingen worden verzonden met een Track & Trace code en verzekerd tegen verlies. U betaalt bij dConnect nooit verzendkosten. Wilt u uw bestelling in een ander land dan België laten bezorgen? Neem dan contact op met onze klantenservice.


Retourneren
U heeft het recht om uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen de tijd om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige aankoopbedrag gecrediteerd. Is er iets misgegaan met uw bestelling, zoals bijvoorbeeld een beschadigd of verkeerd geleverd product? Dan betaald dConnect de retourkosten. In andere gevallen zijn de kosten van de retourzending voor uw eigen rekening. Indien u gebruikt maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan dConnect geretourneerd moeten worden.


Sommige producten zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht. Het gaat hierbij om producten:

  • die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  • die snel kunnen bederven of verouderen;
  • waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  • die vallen onder de noemer ‘losse kranten en tijdschriften’;
  • die vallen onder de noemer ‘audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken’;
  • die vallen onder de noemer ‘hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken’.

Sommige diensten zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht. Het gaat hierbij om diensten:

  • betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
  • waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
  • betreffende weddenschappen en loterijen.


Stappenplan Retourzending

  1. Log in op uw account, ga via het menu naar ‘Mijn bestellingen’, zoek de betreffende bestelling op en klik op ‘Bekijken’.
  2. Klik in het scherm van uw bestelling op ‘Artikelen retourneren’, vul het formulier zo volledig mogelijk in en klik op ‘Verstuur’.
  3. Verpak de artikelen zorgvuldig om transportschade tegen te gaan, sluit de factuur bij en verstuur het pakket naar:


dConnect | Afdeling Retouren | Oderweg 1 Unit 8574 | 1043AG Amsterdam | Nederland


Kunt u geen retouraanvraag starten, bijvoorbeeld omdat u de bestelling als gast heeft geplaatst, maar voldoet uw artikel wel aan de voorwaarden om te retourneren? Neem dan contact op met onze klantenservice. U kunt er ook voor kiezen om gebruik te maken van ons modelformulier voor herroeping.


Let op: De retourzending geschiedt geheel op eigen risico. Eventueel kunt u uw pakket verzekerd versturen, hetgeen wij aanraden als het om waardevolle producten gaat. Wanneer de retourzending bij dConnect is aangekomen, sturen we u een e-mail ter bevestiging. Indien van toepassing, wordt vervolgens het aankoopbedrag binnen enkele dagen op uw bankrekening teruggestort.


Indien u problemen ondervind met een (retour)zending, of wanneer u vragen heeft, bijvoorbeeld over de bezorging van een pakket, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.